webshop folyamatok narancsos kép
Blog

Webshop létrehozása könnyen

Korábban már beszéltem arról, hogy egy kisvállalkozás szempontjából mire kell figyelni ahhoz, hogy egy webboltot elindíts. De vajon mitől lesz igazán könnyű a webshop létrehozása? Elárulom: nem azért, amiért gondolnád!

Ha az előző cikkben leírtakat követed, akkor már van egy jó alapod arra, hogy elindítsd a webáruházad. Az ugyanis egy tévhit, hogy a technikai vagy jogi feltétlelek lesznek a legnehezebbek a webshop üzemeltetése során. 

Gondold végig: ma már rengeteg olyan megoldás létezik, ami gyorsan, könnyen segít abban, hogy boldogulj a technikával. Vannak bérelt webboltok, ahol egyből kulcsra készen kapsz rengeteg megoldást. Vannak rugalmas rendszerek, amiket a magad képére formálhatsz. És van rengeteg szakértő, sok-sok leírás és videó, amik segítenek mindezek kezelésében. Ha végképp nem boldogulsz, akkor pedig mindig ott az egyszerű megoldás, azaz kiszervezheted a munkát – hiszen te egyébként se webshop szakértő szeretnél lenni, hanem kereskedő vagy alkotó munkát végeznél.

A jogi megoldásokat végképp ne próbáld meg összerakni! Óva intelek attól, hogy minden segítség nélkül állítsd össze az üzemeltetésed alapját képező dokumentumokat.

Ha tehát ezeket felméred, mindjárt látod, hogy nem vagy egyedül, nem neked kell megküzdened a weboldal elindításának technikai- vagy jogi feltétleleivel.

Azonban van egy terület, amiért te vagy a felelős.

Ez pedig az a mód, ahogyan szeretnéd, hogy az ügyfelekkel “bánjanak” a vásárlási folyamat során.

Képzeld el, hogy belépsz egy zöldséges boltba! Az eladó kedvesen rád mosolyog, köszön. Ha látja, hogy tétovázol, kisegít a választásnál. Amikor pedig leméri az árut, még azt is mondja: “Most érkezett a mandarin. Ez mag nélküli, édes. Megkóstol egyet?” Persze, hogy megkóstolod. És utána elolvad minden ellenállásod, és veszel abból is egy kilóval. A fizetés gyors, pontos, szinte észre se veszed, és még egy ajándék almát is kapsz a kosarad tetejére. 

Most képzeld el, hogy belépsz ugyanebbe a boltba, és az eladó nem köszön. Amikor tétován ránézel, visszamorog: “Mit bámul? Már tíz éve árulok zöldséget, sőt! Én voltam a nagybani piac királya öt éven keresztül. Vegyen hagymát, az mindenkinek kell, meg krumplit, mert szerintem az jó. Hogy narancsért jött? Ja, hát az is van, valahol hátul. Menjen át a dobozok között, aztán szedjen magának. Miért akar kártyával fizetni? Nálam csak készpénzzel lehet! Ja, csak huszasa van? Abból meg nem tudok visszaadni… Most meg hova megy? A rosseb egye meg a fajtáját, ez se vásárolt, csak nézelődött…!”

 

Ugye érzed a különbséget?

 

Akár hiszed, akár nem, a jó webshopban mindazok a folyamatok, amiken a képzeletbeli vásárló végigment az első esetben, leképezhetők. Ahogy a második eset is…
Azonban a folyamataid neked kell fel- és megismerned. Neked kell tudni, hogy aki narancsot vesz, az szívesen fogadja a mandarint is. Neked kell tudni, hogy milyen fizetési mód a legkényelmesebb. Neked kell tudni, hogy nem az érdekli őt, hogy te milyen nagymenő vagy, hanem az, hogy miben tudsz az ő segítségére lenni.

 

Ezért érdemes végiggondolni, hogy milyen termék-palettát viszel az online boltodba, és azt hogyan értékesíted.

 

Ha könnyedén szeretnél létrehozni egy webshopot, akkor azt javaslom, ragadj papírt és ceruzát, (vagy nyisd meg a kedvenc jegyzetelős app-odat), és először tervezz!

  • Milyen folyamatok a legjobbak most a fizikális boltodban?
  • Hol lehetne ezeken fejleszteni?
  • Milyen termékeid vannak?
  • Ezek közül mi a zászlóshajó?
  • És mi az, amit fel lehet ajánlani mellé?
  • Milyen fizetési módokat kínálsz?
  • Mennyi vásárlód van most?
  • Hová szeretnél eljutni egy, három, hat hónap múlva?

Ha tudod, hogy a legtöbben narancsot keresnek, akkor kínálj nekik azt a webshopban is. És ne kezdj el a főoldalon hosszú bekezdésben arról mesélni, hogy milyen életút áll mögötted… Ugye már érted, hogy miért?

Határozd meg a folyamataidat, és az majd megszabja azt is, hogy hogyan nézzen ki a weboldalad.

Ha pedig a megvalósításban van szükséged segítségre, azt könnyedén fogsz találni.

Keress bátran, ha weboldalt szeretnél, vagy a webáruház nyitásán töröd a fejed!
Kattints, és töltsd ki az űrlapot: Kapcsolat
Vagy nézd meg a különleges ajánlatom (időszakosan elérhető): Webshop készítés akció

folyamatok webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük