Az itt szereplő bejegyzéseket ügyfeleim tekinthetik meg. Kérlek, jelentkezz be, vagy regisztrálj, ha szeretnél bővebb információt megtudni.

4 felugró ablak WordPress oldalra

… és a pontos beállításhoz videó! Hogyan tudod esztétikusan beilleszteni a WordPress oldaladba a felugró ablakot? Ha az előző cikkem olvastad, akkor már tudod, miért lehet hasznos egy popup box. Most pedig megmutatom egy példán keresztül, lépésről lépésre, hogy mire figyelj a beállításoknál.

Milyen szempontokat vegyél figyelembe a popup box kiválasztásakor?

Mielőtt rátérnék a lényegre, és mutatnám a videós útmutatót, gyorsan vegyük át, hogy milyen szempontokra kell figyelned, ha egy jól működő felugró ablakot szeretnél a WordPress oldaladra! A WordPress beépülő modulok között egy gyors kereséssel számos olyat találsz, ami képes felugró ablakot megjeleníteni. 

De vajon hogyan válaszd ki közülük a számodra megfelelőt? 

Nézzük a szempontokat, amik alapján válogathatsz!

Keresőoptimalizálás

Figyelj oda a SEO-ra! Azaz: ha csak arra képes a kiválasztott a plugin, hogy egy képet jelenítsen meg, az nem lesz jó. Talán a legkényelmesebb az, ha bejegyzésként kezeli magát a felugró ablak tartalmát a rendszer, hiszen így fogod tudni használni az oldaladon már meglévő keresőoptimalizáló plugineket (Yoast Seo, Rank Math, AIO Seo).

Beállítási lehetőségek

Lehetőség szerint legyen minél több funkció, amit kapsz a beépülő modultól. Nézd át, hogy milyen funkciókkal rendelkezik, és hogy ebből mit állíthatsz át te magad! 

Ilyen lehet, hogy milyen akcióra “ugorjon fel” az ablak (időbeli késleltetés, oldalon görgetés, kilépési szándék). Vagy hogy hányszor mutassa meg azt egy-egy látogatónak. Szintén fontos lehet, hogy beállítsd, melyik oldalakon jelenjen meg a popup box (Kezdőoldal, vagy bizonyos aloldalak). 

De lehet még sok-sok olyan eszköz, ami megkönnyítheti, vagy éppen megnehezítheti számodra (és a látogatód számára) a felugró ablak használatát. Tanulmányozd ezeket, mielőtt választasz!

Rugalmasság

Vajon mit jelenít meg a felugró ablak? 

Jó, ha kényelmesen áttervezheted ezt is, és szabadon beállíthatsz bármilyen tartalmat a popup box-odban. Jó, ha engedélyezi, hogy ha úgy kényelmes, akkor megjeleníthetsz képet, szöveget. Ha olyan webdesignerrel dolgozol együtt, aki kódolni is tud, akkor ő majd örülni fog, ha lehet HTML kódban, vagy egyedi CSS kóddal “színesíteni” a tartalmat. Az is egy jó megoldás, ha a WordPressben egyébként használt rövidkódokat is kezeli a rendszer. Egyszóval: minél nagyobb a lehetőségek tárháza, annál több ajtó (vagy inkább ablak 😉 ) nyílik meg a számodra.

Esztétikum

Sok felugró ablak elhelyezésére alkalmas pluginnál látom azt problémának, hogy bár sokat tud, de borzasztó egyszerű a megjelenítési formátum. Vagyis… legyünk őszinték… ronda. A popup box fogja ebben az esetben a márkád legfontosabb üzenetét közvetíteni. Ezért nem mindegy, hogy mi fogadja a látogatót. 

Próbálj meg olyan beépülő modult választani, ami a tudásszintednek megfelelően ad lehetőségeket a számodra ahhoz, hogy csinos felugró ablakot hozhass létre.

Egyszerű kezelhetőség

Ha az összes fenti tulajdonságot birtokolja is egy plugin, akkor jön a következő probléma: hatalmas fájlok, követhetetlen kezelő felület, amiben egy-egy gyors akció létrehozása sok időt vesz el, mert mire végigjátszol minden opciót, már te se tudod, mit szerettél volna eredetileg… 

Jobb, ha inkább kevesebb lehetőséget ad egy modul, de még átlátható a kezelőfelülete.

felugró ablak WordPress oldalra

Néhány popup box plugin

Ha a fentieket figyelembe véve böngészel a beépülő modulok között, akkor biztos találsz magadnak olyat, ami a céljaidat szolgálja.

Őszintén szólva, én az ingyenes pluginek között nem nagyon találok olyat, ami minden feltételnek megfelelne. Általában vagy az egyik, vagy több dolog is hiányzik… 

Természetesen a fizetős megoldások között már bőven találsz olyat, ami mindent tud, amire csak szükséged lehet. Ha mégis megtaláltad az igazit, ne habozz, írd ide, a hozzászólásokba! Kíváncsi vagyok, nálad mi vált be.

Azért szólok pár szót azokról a pluginokról, amik szóba jöhetnek.

MailerLite

A MailerLite valójában egy komplett hírlevél-kezelő rendszer, rengeteg jó tulajdonsággal és funkcióval. Ha a hivatalos MailerLite plugin segítségével összekötöd az oldalad a kiszolgálóval, akkor máris elérheted a sok-sok űrlapot, amit létrehozhatsz a MailerLite felületén. 

A legjobb pedig az, hogy akár felugró ablakban is elkészítheted a feliratkoztató űrlapod. Ezt pedig már könnyen megjelenítheted az oldaladon. 

Az előnye a megoldásnak, hogy esztétikus, könnyen kezelhető, kényelmes. 

A hátránya az, hogy alapvetően arra jó, amire kitalálták: email feliratkoztatásra. Ha tehát a felugró ablakban nem szeretnél email címet elkérni, akkor ez nem lesz jó megoldás a számodra.

Popup Maker

Rendkívül népszerű, és tényleg nagy tudású plugin. Az előnye, hogy sok-sok más pluginnal jól működik együtt, így a Woocommerce-el, a Contact Form 7-tel, vagy a MailChimppel is. 

A hátránya viszont az, hogy néhány funkció a prémium verzióban érhető csak el. Így akkor ajánlom inkább, ha szívesen támogatod a készítőket azzal, hogy honorálod a munkájukat.

Link: https://hu.wordpress.org/plugins/popup-maker/

WEBOLDAL ELEMEZÉS
Nézd meg a különleges ajánlatom!
(időszakosan elérhető)

Popups for Divi

Kifejezetten Divi honlap-építőt használó ügyfeleim miatt került a gyűjteménybe ez a plugin.

Bár a neve szerint mindent tud, amire szükség van: Divi sablonhoz gyártott, és popup box-ot jelenít meg, azért a valóságban ez nincs teljesen így… 

Könnyű használni, mert lényegében bármely “Section”-t felugró ablakká alakít át, és aztán az könnyedén beilleszthető bármely más részhez (gombhoz vagy URL-hez). 

Azonban az ingyenes változat csak kattintásra, vagy más egér mozgásra reagál. Így nem képes arra, hogy késleltetetten “ugorjon fel” az ablak, vagy például kilépési szándék észlelésekor. A fizetős verzióban persze mindez elérhető. Ezért ha már jól beváltak a számodra a Divi hivatalos megoldásai, akkor bátran válaszd ezt a plugint. 

Link: https://hu.wordpress.org/plugins/popups-for-divi/

Themify Popup

Ez a plugin nagyon sok lehetőséget ad, és teljesen ingyenes. 

Képes arra, hogy késleltesse a megjelenést, vagy az oldalon bizonyos részig legörgetve aktiválja az ablakot. Képes arra, hogy meghatározott oldalakon hozza fel a boxot. Képes arra, hogy akár mobilon letiltsd a felugró ablakot, így az apróbb képernyőn böngészők számára nem lesz akadály a honlapod olvasása. Egyszóval: rengeteg funkciót tud. Ráadásul nagyon egyszerű, jól követhető a beállító felület. 

Az egyetlen hátránya: nagyon egyszerű a szerkesztő-felülete. Így aztán, ha csak az alap funkciókat használod, akkor nem lesz esztétkus a végeredmény. Azonban erre a problémára is van megoldás, ha egy pici trükköt alkalmazol. 

Link: https://hu.wordpress.org/plugins/themify-popup/

Themify Popup beállítása egy WordPress oldalon

Az alábbi videóban lépésről lépésre mutatom meg, hogyan tudod beállítani a Themify Popup bővítményt. Minden lehetőséget igyekszem megmutatni, és két felugró ablakra is mutatok példát. Ezen kívül azt is megtudhatod, hogyan lehet szép, szemet vonzó a felugró ablakod még akkor is, ha ezzel a beépülő modullal dolgozol.

Ha nem bajlódnál a beállításokkal, hanem szeretnéd, hogy profin készítsem el a felugró ablakot a WordPress oldaladra, akkor keress meg bátran!

(A cikk további része védett tartalom, olvasásához regisztráció és előfizetés szükséges!)

A további tartalom megtekintéséhez be kell jelentkeznie. Kérjük . Még nem előfizető? Csatlakozzon hozzánk!

Tovább olvasom...4 felugró ablak WordPress oldalra

Valentin napi marketing készlet vállalkozóknak

Ingyen letölthető Facebook oldal borító, Facebook csoportkép borító és nyomtatható ajándék-kártya Hamarosan itt van Valentin-nap. Vagy inkább Bálint-napot mondjak? Tudjuk, hogy ennek az egyszerű ünnepnek a (szó szerinti) felvirágoztatásában nagy szerepe volt a virágárusoknak. Van, aki szereti, van, aki nem bírja. Azonban ha vállalkozó vagy, félre kell tenned a személyes érzéseidet. Miért ne használd ki ezt a jól ismert dátumot arra, hogy egy picit felrázd a vevőidet? A Valentin napi akciók bemutatásához nyújtok segítséget. Készítettem három grafikát, amivel feldobhatod a Bálint-nap környéki kommunikációdat.

Tovább olvasom...Valentin napi marketing készlet vállalkozóknak

WordPress bejegyzés létrehozása blokkszerkesztővel

Segítség bejegyzés írásához, honlapkészítéshez.

Ha elkészült egy WordPress weboldal, biztos alig várod, hogy bejegyzést írhass. Ez egy könnyű feladat, azonban néhány részletre itt is figyelned kell. 

Ismerd meg a WordPress bejegyzés szerkesztő teljes felületét!

Akik korábban is használták a WordPress-t, azok tudják, hogy régen teljesen másként nézett ki a szerkesztő felület. A bejegyzés írása jobban hasonlított egy átlagos szövegszerkesztő használatára, ahol folyamatosan haladtál a szöveggel, és néha beszúrhattál egy-egy elemet.

Azonban a világ változott, a honlapok színesebbek lettek, és ma már nem csak képet vagy videót illesztünk be egy-egy bejegyzésbe, de szerepelhetnek gombok, felsorolások. Igény született arra, hogy a különböző média elemekre (képekre, videókra, grafikákra) feliratokat helyezhessünk el. Hogy ezek ne csak „unalmasan” kövessék egymást, hanem akár szép mintázatokban. Még mindig a tartalom az első a blogolás során, de már fontos a forma is.

Ezért megszületett a Gutenberg szerkesztő, amit a WordPress újabb és újabb verzióiba beépítettek alap szerkesztő felületnek.

Ez olyan nagy váltás volt (és eleinte annyira nem volt kiforrott a felület), hogy sokan még ma is a régi szerkesztő felületet használják. Nem olyan régen még én is arról készítettem videót, hogy hogyan állítsd vissza a klasszikus szerkesztőt a weboldaladon.

WEBOLDAL ELEMEZÉS
Nézd meg a különleges ajánlatom!
(időszakosan elérhető)

Miért használd az új szerkesztőt a WordPress oldalon?

Ma már azonban én is azt tanácsolom, hogy ha eddig nem is próbáltad ki, adj egy esélyt a Gutenberg szerkesztőnek. És hogy miért állj át?

1. Ez lesz az általános

A WordPress fejlesztői csapata elkötelezett a blokkszerkesztő mellett. Ez azt fogja eredményezni, hogy egy idő után már nem lesz visszaút. Ez az alapértemezett felület, tehát jó vele minél előbb megbarátkozni.

2. Több lehetőség

Ha kitapasztalod, hogy hogyan lehet használni ezt a felületet, sokkal több lehetőség adódik majd a számodra, mint a korábbi szerkesztő felülettel. Elrendezésben, színekben, testreszabhatóságban, beillesztési módokban… Mindenhol többet nyújt, könnyedén.

3. Szebb megjelenés

Akár egy-egy cikk, hiradás megírásánál is olyan lehetőségek nyílnak meg, amiket korábban csak üggyel-bajjal tudtál volna beállítani. Most viszont kellemesebb megjelenéssel kápráztathatod el a látogatóidat.

4. Oldalak szerkesztése

Ha pedig nem csak bejegyzéseket, hanem oldalakat is használsz, akkor kifejezetten szeretni fogod a blokkszerkesztőt. Már az alapértelmezett sablonnal is elég sok lehetőség adódik arra, hogy lenyűgöző érkeztető oldalakat (landing page), vagy kezdőlapot hozz létre.

Összességében arra biztatlak: használd bátran a WordPress Gutenberg szerkesztőjét!

A továbbiakban bemutatom, hogyan tudsz egy egyszerű bejegyzést készíteni a WordPress oldaladon. Látni fogod, hogy szöveget és képet elhelyezni mennyire egyszerű. Ugyanakkor mutatok egy-két trükköt is, például számozatlan lista írásához, vagy hogy hogyan tudsz egyszerűen gombot elhelyezni a bejegyzésedben. Az is fontos, hogy közzététel előtt milyen lehetőségeid adódnak, mit nézz át, mielőtt publikálnád a cikked.

Ha még nem nézted meg a „Bejegyzések” menüpontról szóló webhasználati videót, akkor ezt pótold még most, mielőtt belecsapnál a szerkesztésbe. Itt olvashatod: Bejegyzések menüpont

Most pedig lássuk a videót!

(Védett tartalom, olvasásához regisztráció és előfizetés szükséges!)

A további tartalom megtekintéséhez be kell jelentkeznie. Kérjük . Még nem előfizető? Csatlakozzon hozzánk!

Tovább olvasom...WordPress bejegyzés létrehozása blokkszerkesztővel

WordPress bejegyzések menüpont

Segítség bejegyzés írásához, honlapkészítéshez.

WordPress oldal készítése esetén a legfontosabb feladat, hogy egy bejegyzést meg tudj írni. Mielőtt megmutatnám, hogy hogyan készíts bejegyzést a honlapodra, átnézzük, miként működik a WordPress website “Bejegyzések” menüpontja.

Ismerd meg a WordPress bejegyzések teljes felületét!

Bejegyzést írni nem csak akkor fogsz, ha blogolni szeretnél. Egy sajtómegjelenés, egy híradás a vállalkozásodról ugyanúgy ebben a formában fog megjelenni, de ezt használod akkor is, ha cikket írnál. Ha webshopot indítasz, látni fogod, hogy a termékek feltöltésekor is ehhez nagyon hasonló a felületed. Ezen a felületen tudsz keresni is a régi bejegyzések között, vagy akár gyors szerkesztéseket is alkalmazhatsz.

Összességében elmondható, hogy sok-sok olyan apróság található a menüpontban, ami megkönnyíti a munkád. 

Érdemes tehát megismerni részletesen a WordPress “Bejegyzések” menüpont minden részletét.

Miért fontos a WordPressben a Kategóriák használata?

A bejegyzéseinket kategóriákba soroljuk a WordPress oldalakon.

A kategóriák általános témákat jelölnek az oldaladon. Néhány fő téma kijelölésével megkönnyíted a munkát a magad számára, de a látogató is könnyebben igazodik el a honlapodon. A bejegyzések kategóriákba sorolásával átláthatóbb, rendezettebb lesz a honlapod. A látogató kereshet a kategóriák között, így könnyebben megtalálja a számára fontos információkat. Létrehozhatsz oldalsávba is egy listát, ahol a Kategóriákat gyűjtöd össze. De a WordPress alkalmas arra is, hogy egy-egy kategóriába sorolt cikkeket összegyűjtve menüpontként jelenítsd meg. Ilyen például, amikor a cégedről szóló külsős híradásokat összegyűjtöd egy “Sajtómegjelenések” kategóriába. Vagy megvalósult munkák fotóit, beszámolót egy-egy projektről könnyedén gyűjthetsz “Inspirációk” menüpont alá. A Kategóriák megfelelő megjelenítése pedig a honlap keresőoptimalizálás szempontjából is segíthet

 

Címkék használata a WordPressben

A bejegyzések írásakor Címkéket is megadunk egy WordPress oldalon.

A címkék azok az általános kifejezések, hívószavak, amik jellemzik egy-egy bejegyzésedet. Általában az emberek ezekre keresnek. Régebben a címkéknek nagy szerepe volt a keresőoptimalizálás szempontjából. Ma már árnyaltabb a helyzet, de még mindig sokat segítenek. A címkék lazábban kötik össze a cikkeket, segítségükkel jobban igazodik el a látogató az oldaladon, ugyanakkor több időt is tölthet el, ha egy-egy címkéhez kapcsolódó bejegyzéseket végiglátogathatja. 

És hogy milyen gyakran használd ezeket?
Ahogy a videóban is elhangzik: címkéből érdemes többet megadni, akár bejegyzésenként négy-hat darabot is. De egy-egy bejegyzést ne sorolj be kettőnél több kategóriába – ennek ritkán van értelme, ha jól felépített a kategória-szerkezet a WordPress honlapodon.

 

A továbbiakban bemutatom, hogyan tudod kezelni a WordPress oldaladon a “Bejegyzések” menüpontot. Ugyanakkor a Kategóriák és a Címkék kezelését is megfigyelheted ebben a WordPress videós segédletben.

(Védett tartalom, olvasásához regisztráció és előfizetés szükséges!)

A további tartalom megtekintéséhez be kell jelentkeznie. Kérjük . Még nem előfizető? Csatlakozzon hozzánk!

Tovább olvasom...WordPress bejegyzések menüpont

Mailerlite – a feliratkozóid

Segítség a hírlevélküldéshez, honlapkészítéshez.

Már megnéztük azt, hogy kisvállalkozóként milyen egyszerűen kezelheted a megrendeléseid egy űrlap segítségével. Azonban nem elég a megrendeléshez szükséges adatokat elkérned a leendő vásárlódtól. Tudnod kell azt is, hogy hol nézheted meg ezeket az adatokat.

A korábbiakban a MailerLite adatbekérőjét mutattattam be. Ha még nem ismered, akkor nézd meg a linkre kattintva ezt a nagyszerű hírlevélküldő-rendszert.
Kattints ide: MailerLite

Az elkészített adatlapokat tehát elhelyezheted a honlapodon könnyedén. Ezek után az űrlappal tudod bekérni a megrendelők adatait. Az előre beállított hírlevél-sorozat pedig végzi a dolgát, elküldi a fizetési információkat, egyszerűen segít a megrendelés lebonyolításában.

De mi történik akkor, ha beérkezik a bankodba a befizetés? Honnan fogod látni a számlához szükséges adatokat? Hová kell eljuttatni a megrendelt terméket?

Természetesen a megoldás az, hogy a feliratkozók adatait megnézed a MailerLite rendszerében.

WEBOLDAL ELEMEZÉS
Nézd meg a különleges ajánlatom!
(időszakosan elérhető)

Előforult már veled, hogy egy hírlevél-olvasód közvetlenül neked írt e-mailt, amiben azt kérte, hogy ne küldj neki több e-mailt? Velem ritkán esik meg, hiszen minden e-mail alján ott van a leiratkozási link. Tényleg, egy kattintással bárki leiratkozhat. Azonban mindig akad egy-egy személy, aki nem találja meg ezt a gombot, vagy valami más okból e-mailben közli, hogy már nem szeretne több hírlevelet kapni. Természetesen a GDPR alapján nem csak a törlésükre, hanem minden adatuk teljes elfelejtésére is joguk van a magánszemélyeknek. Erre több megoldást is kínál a MailerLite.

Érdekes eset az is, amikor valaki nem egy feliratkoztató űrlapon keresztül adja meg az adatait. Megmutatom, hogyan tudsz „kézzel” hozzáadni új feliratkozókat a listáidhoz, vagy hogy hol tudod őket akár egy Excel (vagy csv) fájlból beilleszteni a rendszerbe.

Még valamiről érdemes tudnod: a MailerLite, mint minden hírlevél-küldő rendszer, tartalmaz alapértelmezett mezőket. Ezek közül választhatsz, ha egy űrlapot állítasz össze. Könnyedén, egy-egy kattintással. Azonban van olyan eset, hogy ezek a mezők nem bizonyulnak elegendőnek. Ilyenkor szükséges lehet plusz adatok bekérése. Hogy hogyan adhatsz hozzá ilyen adatbekérő mezőket az űrlapokhoz?

Ebben a videóban ezt is bemutatom.

(Védett tartalom, olvasásához regisztráció és előfizetés szükséges!)

Ha szeretnéd, hogy a beállításokat én végezzem el, integráljam az oldaladra a levelező-rendszert, kérlek, írj a kreativ kukac talentummobile.hu címre.

A további tartalom megtekintéséhez be kell jelentkeznie. Kérjük . Még nem előfizető? Csatlakozzon hozzánk!

Tovább olvasom...Mailerlite – a feliratkozóid

Letölthető éves tervező

Segítség a blogoláshoz, honlapkészítéshez.

Vállalkozóként folyton azon töprengsz, hogyan tervezz előre?

Nehéz átlátnod, hogy melyik kampány után mi következik?

Vagy egyszerűen csak szeretnéd végre rendezni a feladataid?

Most letölthetsz egy egész évre szóló tervező öröknaptárt!

WEBOLDAL ELEMEZÉS
Nézd meg a különleges ajánlatom!
(időszakosan elérhető)

A minap egy vállalkozói csoportban nekem szegezték a kérdést, hogy miként tervezek. Az igazság az, hogy élethelyzettől függően sok-sok eszközt használok. Szeretem az online lehetőségeket. Jók azok az applikációk, amiket több eszközön is elérek, hiszen nem mindig van nálam a laptopom.

Azonban egyre jobban megfigyeltem magamon, hogy amit le is írok, az valahogy másként rögzül. Van, hogy nem is nézek rá a leírt terveimre, de az agyam egy zugában mégis elraktározódik az információ. Így fordulhat elő, hogy a papírra vetett ötleteken akkor is dolgozom, ha nem nézem át minden nap a listáim.

Mellesleg… hasznos rendszeresen átnézni a listákat. Sőt, a komoly célokat naponta, reggel felolvasni… de ez egy másik téma.

Tehát a nagyobb ívű terveket mindig papíron tervezem. Webdesignerként pedig nem mindegy a számomra, hogy milyen papírra. Igaz, jól működik egy sima, kockás lap is. De mennyivel élvezetesebb egy színes, esztétikus, vonzó felületre írni! Nem is beszélve arról, hogy használhatok jó sok színes ceruzát, tűfilcet, amikor kitöltöm.

Így született meg az éves tervező.

Ez egy öröknaptár, azaz bármelyik évre szólóan kitölthető.

Szépen, hétről hétre be tudom írni a kampányaimat (színkódokkal – hát persze!), átlátom, hogy mikor mire kell nagyobb energiát fordítani. Így amikor a heti terveimhez érek, pontosan tudom, hogy mik lesznek az apró feladatok, amiket el kell végezni.

éves tervező
Így néz ki használat közben

A fenti képen éppen egy #nofilter életképet láthatsz. Igen, így néz ki, ahogy tervezek. A kész pdf fájlt A5-ös méretben nyomtattam ki, és így ragasztottam be a KarlaLina 14 hónapos tervező naptáram megfelelő részébe. És működik!

Ezért szeretném megosztani veled is. Most letöltheted az éves tervezőt.

Mindössze annyit kell tenned, hogy kitöltöd az alábbi űrlapot, és már hozzá is juthatsz.

Sőt, ha megadod az email címed, akkor – terveim szerint – a mindig aktuális havi tervezőt is el fogod érni a letöltési felületen. (A jelszót majd havonta küldöm el, emailben.) Ezen kívül ha valami akció elérhető az oldalamon, vagy érdekes cikkek jelentek meg, akkor arról is küldök egy-egy értesítést, de ne aggódj, (sajnos) nem vagyok az a típus, aki teleszórja az email ládád naponta, hetente. Ezen kívül bármikor leiratkozhatsz a levelekről, a naptár a letöltés után már akkor is a tiéd lesz!

Szóval, az éves tervező letöltéséért most kérlek, add meg ezt a pár adatot, aztán töltsd le és használd örömmel!



Ha már tag vagy az oldalamon (előfizetőként vagy ügyfélként), akkor csak lépj be, frissítsd a cikket, és már látni is fogod a letöltési információkat.

(Ingyenes- és előfizetői tagsággal is letölthető tartalom.)
– Van kérdésed a tagsági formákkal kapcsolatban? Keress nyugodtan! –

A további tartalom megtekintéséhez be kell jelentkeznie. Kérjük . Még nem előfizető? Csatlakozzon hozzánk!

Tovább olvasom...Letölthető éves tervező

Videó megjelenítése WordPress oldalon

Segítség videó feltöltéshez, honlapkészítéshez.

Szeretnél a WordPress oldaladon videókat megjeleníteni? Erre több módszer is lehetséges. Nézzük át, melyik mellett mi szól, és mi az, ami ellene van.

Beillesztés vagy feltöltés?

Mielőtt megmutatnám, hogyan jeleníthetsz meg videót egy WordPress bejegyzésben, a legjobb lesz tisztázni, mi a különbség a két alapvető megoldás (a beillesztés és a feltöltés) között.

Gyakran tapasztalom, hogy a vállalkozók, bloggerek úgy gondolják, hogy a legkényelmesebb megoldás az lenne, ha egész egyszerűen feltöltenék a szerverükre a videóikat. Kérlek, ha nincs rá valami nagyon komoly indokod, ne ezt válaszd!
A mikor feltöltesz egy videót, akkor a te szerveredre kerül, a te erőforrásaidat fogyasztja.

A beillesztés ezzel szemben egy más folyamat. Ilyenkor egy ismert videó-megosztó oldalra töltöd fel a tartalmat. Itt kapsz egy linket, és ezt illeszted be a bejegyzésbe. Ekkor nem a te szervereden van a videó, hanem amikor betölt az oldalad, akkor „húzza be” a videót is a böngésző. És ez az a megoldás, amit inkább javaslok.

A WordPress oldalba beillesztett videó előnyei

Könnyű megoldás

Egy WordPress oldalba, vagy bejegyzésbe rendkívül könnyű beilleszteni egy olyan videót, amit előzetesen feltöltöttél egy videómegosztó oldalra. (YouTube, Vimeo… stb.) Mindössze pár dologra kell figyelni, és máris megjelenik a videó a bejegyzésedben. Sőt, akár oldalsávban, (widgetben) is megjeleníthetsz videót. Egyszerű, gyors és könnyű.

WEBOLDAL ELEMEZÉS
Nézd meg a különleges ajánlatom!
(időszakosan elérhető)

Nagyobb közönség elérése

Bár van élet a YouTube-on túl, azonban tudnod kell, hogy ez a portál nem csak egy egyszerű videónézegetős oldal. A YouTube ma már inkább keresőmotorként funkcionál. A fiatalok, gyerekek, az újabb generáció már szívesen keres egy-egy problémára megoldást a videós segédletekkel. Ezért nagyon népszerűek a „Hogyan…?” típusú videók, a receptes videók, vagy a hobbi-videók. Ha a tartalmad kötődik ezekhez, ne habozz! Indíts egy YouTube csatornát, töltsd fel a videókat, és élvezd a forgalmat, amit hoz a második legnagyobb kereső! Ezeket a videókat beillesztve az oldaladba, egy-egy cikk részeként pedig szépen bővítheted a blogod tartalmát is.

Könnyebb megoszthatóság

Ma már a közösségi média megkerülhetetlen terep a vállalkozások számára. Ha egy-egy videómegosztó portálról illeszted be a videót, a megosztásuk könnyebb lesz, mint egy szimplán feltöltött videóé. Választhat a látogató, hogy az egész cikket, vagy csak a videót osztja meg. És így könnyedén viszi a híred.

Sávszélesség és méretek

Egy jó minőségű videó sok helyet foglal. Ha sokan nézik, akkor a sávszélesség is jelentősen nő. Ha pedig beillesztik az oldalukba, vagy megosztják a közösségi médiában, akkor még több erőforrásra lesz szükség. Erre felkészültek a nagy oldalak, erre specializálódtak. A te szervered készen áll erre?

Megjelenítés minden eszközön

Amikor feltöltöd a videót a YouTube-ra, akkor nem csak egy szimpla feltöltés készül. A néző választhat, hogy HD minőségben, vagy esetleg kevésbé éles képen (de gyorsabban) nézi a videót. Sőt, az alapbeállítás szerint automatikusan, a rendelkezésre álló kapcsolat alapján kezdi el lejátszani a videót a YouTube. Azaz, aki mobil-adatkapcsolatot használ, annak kevésbé „eszi” majd a kvótáját, és gyorsabban játssza le a videót a rendszer. Ha ugyanezt magad próbálod elérni, bizony sok változatát kell feltöltened a videónak. És ahány változat, annyi bájtot fogyaszt a tárhelyedről. Biztos, hogy készen állsz erre?

A WordPress oldalba beillesztett videó hátrányai

Nos, van néhány eset, amikor figyelmesen kell beilleszteni a videót.

Ilyen lehet, amikor nem rendezi szépen, középre a WordPress a videót. Vagy amikor a mobil nézetben „kilóg” a képből a videó. Ezekre azonban van megoldás. Igaz, igényel némi tudást. Ha nem boldogulsz, kérd nyugodtan a segítségem, van tapasztalatom ilyesmiben.

Hasonló probléma lehet, amikor nem szeretnéd élvezni a YouTube kereső funkciójából adódó előnyöket. Magyarul: nem szeretnéd, hogy bárki lássa a videót. Mert például egy zárt, tanfolyami oldalon szeretnéd megjeleníteni. Vagy önmagában nem értelmezhető, hanem inkább az oldal (például egy sales oldal, egy tanításról szóló bejegyzés) szerves része. Azonban erre is van egy könnyű megoldás.

A továbbiakban bemutatom, hogyan tudsz könnyedén beilleszteni egy videót a WordPress oldaladba úgy, hogy azt csak a megfelelő személyek lássák.

(Védett tartalom, olvasásához regisztráció és előfizetés szükséges!)

A további tartalom megtekintéséhez be kell jelentkeznie. Kérjük . Még nem előfizető? Csatlakozzon hozzánk!

Tovább olvasom...Videó megjelenítése WordPress oldalon

Pdf fájl beillesztése WordPress oldalba

Segítség e-könyv publikáláshoz, honlapkészítéshez.

Előfordult már, hogy egy pdf dokumentumot szerettél volna letölthető módon feltenni az oldalara?

Nos, erre több megoldás is kínálkozik.

Természetesen, ha szuper-titkos, extra bevételt hozó könyvről van szó, ahol fontos a tartalom jogi védelme, akkor nagyon körbe kell járnod a témát. (Valójában a pdf formátum nem igazi e-könyv. Ez egy másik téma, amit egy másik oldalon már körbejártam. Ha érdekel, olvasd el: 5+1 tévhit az e-könyv készítésről )

WEBOLDAL ELEMEZÉS
Nézd meg a különleges ajánlatom!
(időszakosan elérhető)

De lehet, hogy egy egyszerű, letölthető anyagot szeretnél ingyenesen elérhetővé tenni a látogatóid számára. Lehet akár színező, tervező, nyomtatható anyag. Vagy olyan tudás, amit egyszerűbb így összefoglalni.

A jó hír az, hogy a WordPress tartalomkezelő rendszerben nagyon könnyen tudsz közzétenni ilyen letölthető anyagokat.

A videóban azért akad egy kis csavar: egy zárt, tanfolyami oldalra töltöm fel az anyagot. De hidd el, egyszerű bejegyzésnél is ugyanezt a módszert tudod követni, ha pdf fájlt szeretnél feltölteni.

(Védett tartalom, olvasásához regisztráció és előfizetés szükséges!)

A további tartalom megtekintéséhez be kell jelentkeznie. Kérjük . Még nem előfizető? Csatlakozzon hozzánk!

Tovább olvasom...Pdf fájl beillesztése WordPress oldalba