• Post category:Blog
  • Reading time:8 mins read
You are currently viewing Webáruház létrehozása előtt

Egyre több vállalkozó fejében fordul meg a gondolat, hogy webes boltot, webshopot indítson. Az online jelenlét a mostani helyzetben egyre fontosabb. Vannak olyan kereskedők, akiket a sikeres digitális átállás mentett meg egy válságtól. Ugyanakkor sok helyről hallani olyan történeteket is, ahol pár hónappal az indítás után már nem tud tovább üzemelni a honlap, nem termeli ki a költségeit. Te tudod, mik azok a pontok, amiket érdemes átgondolnod egy webáruház létrehozása előtt? Most mutatok néhányat.

Piacismeret

Ha már van terméked, amit eladsz, akkor könnyű dolgod van. Ismered a vevőid, tudod, hogy milyen termékek mikor keresettek. Ezeket érdemes végiggondolni a webshop indítása előtt is. Rengeteg módszer van, ami ebben segít, de induláskor elég az is, ha józan paraszti ésszel végiggondolod, amit már most tudsz.

  • Kik a vevőid?
  • Hogyan vásárolnak?
  • Mik a keresett termékek?
  • Vajon ugyanazok a vásárlók jelennek majd meg az online boltban is?

Ha van rá lehetőséged, érdemes a meglévő vevőidet is megkérdezni arról, hogy mit várnának el egy webshoptól. Akár profi piackutatásba is kezdhetsz, de lehet, hogy az is elég, ha elbeszélgetsz egy-egy vásárlóddal.

WEBSHOP KÉSZÍTÉS
Nézd meg a különleges ajánlatom!
(időszakosan elérhető)

A fenti bekezdésben szereplő kérdéseknek a megválaszolásával már jóval előrébb vagy, mint azok, akik csak úgy belecsapnak a vállalkozásba.

Ha még csak gondolkozol a vállalkozás indításán, akkor mindenképpen kérlek, hogy egy jó piackutatás, felmérés előzze meg a döntésed, hiszen ezen múlhat a sikered vagy a bukásod sorsa.

Folyamataid ismerete webáruház létrehozása előtt

Gondold végig, hogyan fogod kezelni majd a megrendeléseket, fizetéseket, szállításokat. Miként fog lezajlani a kiszolgálás?

Mi az, amit szeretnél megmutatni a vevőidnek?

webshop fő célja a termék

Jó, ha az elején leszögezzük:

egy webshop célja az, hogy termékeket áruljon.

Azonban az, hogy hogyan jeleníted meg a termékeidet, nagyon sokat számít. Melyik árucikket ajánlanád elsőként? Mit keresnek a vásárlóid?

Érdemes végiggondolni azokat az apróságokat is, amiket egy-egy valódi vásárlás során hozzáteszel a vevőélményhez.

Biztos előfordult már, hogy egy férfi egy nyakláncot, bonbont, vagy tipikus ajándéktárgyat vásárolt. Ilyenkor egy figyelmes eladó felajánlja, hogy esetleg ajándékszatyrot is ad az áru mellé.

A jó eladó arra is figyel, hogy ha egy bézs színű táskát szeretne venni egy hölgy, akkor biztos örülne egy színben hozzá passzoló övnek is.

Ezeket a folyamatokat könnyedén átültetheted webre is.

Az viszont fontos, hogy megismerd, felismerd, és jól el tudd mondani mindezt. Ha ilyen kívánságokkal keresel meg egy jó fejlesztőt, és sikerül átülteni a folyamataid online formába, akkor sokkal sikeresebb leszel, mint a legtöbb webáruház.

Tartalom, tartalom, tartalom

Ahogy egy hagyományos boltban is foglalkozni kell az áruval, ugyanúgy egy webshopban se áll meg az élet attól a ponttól, hogy megnyílik az üzlet.

Gondold végig, hogy ki fogja elkészíteni a termékfotókat, ki fogja feltölteni azokat?

(Egy halk megjegyzés: a profi fotók rengeteget számítanak, sokat dobnak az eladásokon.)

Tudnod kell, hogy a termékek leírását is érdemes minél jobban megírni. Ezen kívül még vannak plusz lehetőségek, amik segíthetnek: a kulcsszavak beírása, a képek megfelelő elnevezése mind-mind olyan apróság, amik előrébb hozhatnak a nagy keresőkben.

Ha blogolni is szeretnél (egy titok: SEO szempontból érdemes!), akkor el kell döntened azt is, hogy ki fogja a cikkeket megírni és közzétenni.

Bár elsőre soknak tűnik mindez, ha valóban végiggondolod előre, hogy mit szeretnél, akkor napról napra gyorsabb és gördülékenyebb lesz a tartalmak feltöltése. És így már meg fog térülni a befektetett munka.

Jogi feltételek

Sokan itt bizonytalanodnak el, pedig egy jó könyvelő és egy jó jogász minden vállalkozás számára alapvetően szükséges. Ha pedig ezek megvannak, akkor már egyszerűen végigjárhatod azokat a lépcsőket, amik egy bolt megnyitásához kellenek.

Ha a webshop létrehozása előtt mindezt végigondolod, akkor biztos vagyok benne, hogy sikeresen indítod majd el a webboltodat, és nem fogsz azok közé tartozni, akik fél év múlva bezárják az online üzletet. 

Tervezésre fel!

Ha készen vagy, akkor már csak egy kérdés maradt: mikor nyitod meg a webshopod?

Keress bátran, ha weboldalt szeretnél, vagy a webáruház nyitásán töröd a fejed!
Kattints, és töltsd ki az űrlapot: Kapcsolat
Vagy nézd meg a különleges ajánlatom (időszakosan elérhető): Webshop készítés akció

Vélemény, hozzászólás?