• Post category:Blog
  • Reading time:10 mins read
You are currently viewing Többnyelvű webáruház készítése

Amikor többnyelvű webáruházat szeretnél, felmerülhet a kérdés, hogy vajon mire kell figyelni a webshop létrehozásánál? Lássunk néhány szempontot, ami segíthet, ha kétnyelvű webshopot szeretnél magadnak.

Mikor van szükséged többnyelvű webshopra?

Természetesen az első kérdés az, hogy vajon valóban szükséged van-e arra, hogy több nyelven is megjelenjen a webáruházad. 

Elsőre könnyűnek tűnik a válasz, hiszen ha egy nyelvterületen már elértél sikereket, akkor kézenfekvő lehet, hogy ha több nyelven megjelenve is értékesítesz, akkor dupla annyi bevételed lesz. 

Az igaz, hogy a WordPress webáruház motorja, a Woocommerce ma már olyan komplex megoldásokkal rendelkezik, amik igazán könnyűvé teszik a több nyelv megjelenítését az oldaladon. 

WEBOLDAL ELEMEZÉS
Nézd meg a különleges ajánlatom!
(időszakosan elérhető)

Azonban az is igaz, hogy a szokásos munkát nem lehet megspórólni: végig kell gondolni a miérteket és a megfelelő stratégiát, mielőtt többnyelvű webáruház készítésébe fogsz. Ha azonban ezek már rendben vannak, akkor hidd el, a technika a kezed alá fog dolgozni, és gyorsan lehet akár neked is többnyelvű webshopod.

Több nyelvi terület kiszolgálása

Nyilvánvalóan akkor lesz elsősorban szükséged többnyelvű webáruházra, ha eleve több nyelvi területet szeretnél kiszolgálni. 

Ha magyar vállalkozóként határon túl élsz, és szeretnél mind a környezetedben élő magyaroknak, mind a más nyelven beszélőknek elérhetővé tenni a termékeidet, akkor kézenfekvő lesz a webáruház több nyelven történő elérhetőségének biztosítása. 

Mutattam egy esettanulmányt, ahol svájcban élő magyarok számára fontos volt, hogy akár Magyarországra, akár Svájcon belül tudjanak értékesíteni. Ezért a weboldal ebben az esetben eleve három nyelven készült el. (Nézd meg az oldalt, hasznos tippeket találsz az esettanulmányban itt: Többnyelvű webshop, 2 pénznemmel, végtelen országban)

Értékesítés Magyarországon élő küldöldieknek

Teljesen más oka lehet a többnyelvű webáruház megnyitásának, ha Magyarországon belül szeretnél értékesíteni, ám a vásárlóid nem csak magyar anyanyelvűek lehetnek. 

Ez akár egészen kis, kézműves vállalkozások esetében is előfordulhat. Ha jársz design vásárokra, biztos előfordult már, hogy egy-egy vásárlód angolul szólított meg. Ezeket a vevőket visszatérő vásárlóvá változtathatod, ha elérhetnek online is téged, ha a termékeid egy többnyelvű webshopban jeleníted meg. 

De hasznos lehet ez a megoldás több nyelven beszélő edzők, tudásanyagot angolul is készítő szolgáltatók számára is.

Rendelések határmenti településekről

Ha a szállításnál egy-egy megrendelében nagyobb adag szerepel, és az ilyen csomagokat rendszeresen határ menti településekre kérik, akkor bizony el kell gondolkodnod, hogy az árut egy gyors fuvarral valójában a határon túlra viszik át. 

Ezzel semmi baj nincs, hiszen ha összeáll több vevőd, és együtt megoldják ilyen módon a szállítást, akkor mindenki jól jár. Ha viszont már sok ilyen megrendelésed van, akkor érdemes elgondolkodni, hogy akár a más országba történő értékesítést is érdemes felvállalni, mert lehet, hogy még több vevőd adódna. 

Vagy legalább az adott ország nyelvén érdemes megjeleníteni a termékeidet, ezzel támogatva az értékesítést más, szomszédos országokba.

Megfelelő nyelv kiválasztása

A fenti szempontok szerint tehát már adódik a legfontosabb kérdés: milyen nyelven készüljön el a többnyelvű webáruház. A megfelelő nyelvek kiválasztása nagyon fontos a többnyelvű webshop készítésekor. 

A nyelvek kiválasztásánál fontos figyelembe venni az ügyfélkört és azokat az országokat, amelyekben értékesíteni szeretnél. Az ügyfélkör és a lehetséges országok figyelembevétele segíthet abban, hogy meghatározd, mely nyelvekre van szükséged. 

Ezért is fontos, hogy végiggondold a megfelelő stratégiád, de ha ezen túlvagy, akkor máris látod a válaszokat és a jó irányt.

Fordítások elkészítése

Arra azonban figyelned kell, hogy a többnyelvű webáruház készítésekor a fordításokat el kell készíteni. 

Az automata fordító rendszerek ma már nagyon sokat segítenek, de érdemes egy nyelvi lektor véleményének kikérése – ha csak nem beszélsz te magad is magas szinten az adott nyelven. 

Arra készülj fel, hogy a webshop minden elemét le kell majd fordítanod (csak néhány elem fordítása történik meg automatikusan, és csak a nagyobb nyelvekre), hiszen ezzel könnyíted meg igazán a vásárlási folyamatot. 

A termékek leírása mindenképpen legyen minél előbb a tarsolyodban.

Menüpontok, kategóriák

Arra is gondolnod kell, hogy az egyes menüpontokat is le kell fordítani a második (harmadik, stb.) nyelvre. Sőt, akár az olyan apróságokat is meg kell jeleníteni minden nyelven, mint egy-egy gomb felirata, vagy közösségi megosztásra buzdító felhívások. 

A termékek kategóriáit is le kell fordítani, és az egyes kategóriák leírását is jó, ha az adott nyelvre szabod. Ezek már jó, ha a tervezéskor a rendelkezésedre állnak. (Kedvencem a német nyelv, ahol valahogy minden sokkal hosszabb, így pl. egy gomb felirata miatt nagyobb térrel kell számolni már a webdesign tervezésekor…)

SEO, leírások, meta-adatok

Nem szabad megfeledkezni a keresőoptimalizálásról sem! 

A termékleírásokban már mindenképpen gondolj a fordításkor erre is. 

Mindazonáltal jó ha tudod, hogy a metaadatokat is érdemes az adott nyelven kitölteni. 

Ahol van lehetőség rá, ott a képeket is érdemes más-más nyelven elnevezni, vagy legalább az alternatív címkét (alt tag) lefordítani, megjeleníteni minden nyelven.

Többnyelvű webáruház az eladásaid szolgálatában

De ha mindezekre tudsz figyelni, és ügyesen felépíted az oldalad, akkor a siker nem marad el. Egyszerre több piacot érhetsz el, több vásárlót szolgálhatsz ki!

Gondold végig tehát, hogy fentiek tekintetében neked pontosan mire van szükséged, és ha ez megvan, akkor az informatikai hátteret, a webes megoldásokat már szépen a te céljaidhoz igazítom. 

Keress bátran, ha bármilyen kérdésed van többnyelvű webáruház készítéssel kapcsolatban!

Elérsz a kreativ kukac talentummobile.hu e-mail címen, vagy akár itt az oldalon a Kapcsolat részen elküldött üzenettel.

Vélemény, hozzászólás?