• Post category:Blog
  • Olvasási idő:Olvasási idő: 11 perc
Jelenleg ezt böngészi  Többnyelvű webshop csak nagy cégeknek éri meg! #janem – Itt a megoldás kisvállalkozásoknak!

Úgy gondolod, hogy a többnyelvű webshop csak az igazán nagy vállalkozásoknak szükséges? Olvass tovább, mert megtudhatod, hogy akár egészen kicsi cégeknek is óriási segítség lehet, ha nem csak egy nyelven jelennek meg.

Többnyelvű webshopot a mikrovállalkozóknak!

Az igazság az, hogy az elmúlt évek során már sok kis- és mikrovállalkozónál láttam azt, hogy mennyit segít a többnyelvű webáruház az értékesítésben. 

Az biztos, hogy nem a friss, első vállalkozással elindulók terepe ez, inkább azok szoktak ilyen oldalt kérni, akik már magabiztosabbak, tudják, hogy mit és hogyan szeretnének. Az igazán agilis vállalkozók terepe ez. 

Ha végiggondoltad az üzleti stratégiád, és úgy érzed, hozzád is passzolna az, hogy nem csak egy nyelven szolgálod ki a vásárlóidat, akkor viszont ne habozz! Ma már nagyszerű megoldások adódnak, a technika könnyedén segít egy többnyelvű webshop létrehozásában.

Lássuk, milyen előnyökkel szolgál ilyen esetekben egy többnyelvű webáruház!

Könnyen és gyorsan elérhető a világon bárhonnan

A webáruházaddal a világon bárhova eljuttathatod a termékeid, szolgáltatásaid. Dolgozhatsz a Mátra alján, falu szélen, és közben értékesíthetsz Budapestre, Bécsre, vagy Bukarestbe. 

Szabadabb vállalkozói életet kapsz, mint egy hagyományos bolttal.

LETÖLTHETŐ E-BOOK
AKCIÓS ÁRON
Nézd meg a különleges ajánlatom!
Hogyan készítettem sales oldalt a mesterséges ingelligencia segítségével? – ebook

Állandó nyitvatartás

A webáruház sose zár be! És ha jól automatizáltak a feladataid, akkor minden gördülékenyen és gyorsan megy, a pénz pedig akár akkor is csörren a számládon, amikor alszol.

Könnyű kezelhetőség és rugalmasság

Ha már automatizálás… Igen, ha valóban profi webáruházat készítesz, akkor minden könnyen kezelhető lesz. A munkád nagy részét átveszik a jól felépített folyamatok. 

Ugyanakkor a változtatás is gyorsan véghez vihető, ha valamivel kapcsolatban lépned kell, akkor aránylag gyorsan és rugalmasan a kezed alá dolgozik a weboldal. (Ilyen lehet, ha eldöntöd, hogy hirtelen akciót hirdetsz, vagy ha éppen meg kell emelni egy-egy termék árát.)

Akár olcsóbb üzemeltetés

Ma már nem egyszerű egy-egy fizikális bolt nyitvatartását megoldani. A rezsiköltségek az egekben, a bérleti díjak emelkednek, és még az is lehet, hogy alkalmazottat kell fizetned. 

Ha szolgáltatást nyújtasz, akkor is figyelned kell arra, hogy hol bérelsz helyiséget, és ott mivel várod az ügyfeleid. 

Ezzel szemben – ha a raktározást megoldod, vagy a szolgáltatásaid online formába öntöd – egy webshop üzemeltetése töredéke ennek. Ha elég nagyra nősz, egy virtuális asszisztens is segíthet az adminisztrációban, de gyakorlatilag a tárhely-, domain- és karbantartási költségeken kívül elég kevés kiadásod lesz. 

Így költhetsz többet marketingre, vagy bővítheted a shopod – ahogy neked kényelmesebb.

Lehetőségek többnyelvű webshop nyitásakor

Milyen extra lehetőségeket nyújt ezen felül, ha többnyelvű webáruházat nyitsz?

Online fizetési lehetőségek

Az online fizetés nyújtotta előnyöket mindenképpen használd ki! Érdemes rögtön kártyás fizetést bevezetni, vagy legalább PayPal fizetést nyújtani a vásárlóidnak. Ez biztosítja azt, hogy bárhonnan, bárki gyorsan és gördülékenyen rendelhessen tőled.

Áruk jó megjelenítése

A jól befotózott, szépen bemutatott árukat egy webshopban előnyösen tudod megjeleníteni. Egy korábbi esettanulmányomban (olvasd: Többnyelvű webshop, 2 pénznemmel, végtelen országban https://hekkweb.hu/tobbnyelvu-webshop-2-penznemmel-vegtelen-orszagban/ ) mutattam be, hogy a prémium design mennyire kiemeli az áruk tulajdonságait. A jó és részletes leírásokkal még jobban támogathatod ezt.

Házhozszállítás lehetősége

Vannak olyan termékek, amiért bajos ellátogatni, elmenni. Egy-egy speciális kézműves árut, vagy különleges műszaki cikket, vagy akár egy személyre szabott szolgáltatást offline módon néha nehéz elérni. 

Ha az árut házhoz szállítod, az nagy kényelem a vásárlónak is. Az átvételi pontok is népszerűek, mert így a vevő maga választja ki, hogy mikor megy pontosan a termékért (és nem kell egész délelőtt a futárt otthon várnia). 

Ha teljesen online a szolgáltatásod, akkor pedig adott a lehetőség, hogy az ügyfeled “otthonában” – egészen pontosan a saját számítógépén – legyél jelen.

többnyelvű webshop mikrovállalkozóknak

Ezekre azért figyelj, ha többnyelvű webshopot nyitsz!

Rendben, átnéztük, hogy milyen előnyökkel jár, és milyen lehetőségeket nyújt egy webáruház üzemeltetése. De nem festem teljesen rózsakvarc színűre a helyzetet, mert persze az extra bevétel extra munkával is jár. 

Ezekre a dolgokra figyelj oda:

Fordítási munkák

Fontos, hogy minőségi szövegeket készíts el minden nyelven. Mint azt a korábbi bejegyzésben is írtam (olvasd el itt: Többnyelvű webáruház készítése), nem csak a termékeket, hanem minden apróságot le kell majd fordítanod. Figyelni kell a fordítás során a keresőoptimalizálási szempontokra, és a helyi sajátosságokra is egy – egy oldalnál.

Áruk, szállítás, adózás, jog

Ha online szolgáltatást, vagy digitális terméket árulsz a többnyelvű webshopban, akkor könnyű a dolgod, hiszen akár azonnal elérhetővé is teheted ezek a típusú cikkeket egy webáruházban. 

Ha azonban fizikális termékeid vannak, akkor végig kell gondolnod, hogyan fogod megoldani a termékek tárolását, szállítását. 

Ha Magyarország területén kívülről érkeznek vásárlóid, akkor pedig az adózási szabályokat is tisztáznod kell egy könyvelővel. 

Természetesen a jogi helyzet (ÁSzF) tisztázása is megér legalább egy tanácsadási kört erre hivatott szakjogásszal, ügyvéddel.

Árak frissítése, pénznemek beállítása

A többnyelvűség nem jelenti automatikusan azt, hogy más pénznemben is árulsz. 

Vannak helyzetek, amikor mégis könnyebb a vásárlónak, ha a forinton kívül más pénznemben is fizethet. Ilyenkor figyelni kell az árfolyamokra és a helyi, területi sajátosságokra is. Ezeket mind figyelemmel kell kísérni, és folyamatosan karban tartani.

Kommunikáció az ügyfelekkel

Talán ez az egyik legfontosabb. Még életemben nem láttam olyan weboldalt, ahol előbb-utóbb ne lett volna legalább néhány vevő, akivel közvetlen fel kell venni a kapcsolatot. 

Ilyen esetekben kulcsfontosságú a megfelelő ügyfélkezelés. Ha több nyelven is elérhető a webáruházad, akkor pedig fel kell készülni, hogy a kommukációban is tudj legalább egy nyelven segíteni. Ma már kézenfekvő, hogy angulul beszélgess valakivel, viszont érdemes előre tisztázni a leendő vásárlókkal is, hogy ha bármi kérdésük van, akkor melyik nyelven tud az ügyfélszolgálat rendelkezésre állni.

Többnyelvű webshop az értékesítés szolgálatában

Láttad tehát, hogy milyen sok lehetőség rejlik, ha egy kis plusz munkával több nyelven is kiszolgálod a vevőidet!

Ha szeretnél te is egy jól üzemelő webshopot, keress meg bátran a kreativ kukac talentummobile.hu e-mail címen, vagy akár itt az oldalon a Kapcsolat részen elküldött üzenettel!

Vélemény, hozzászólás?