Vajon mik azok az elemek, amik egy többnyelvű webshopban elősegítik a vásárlást? Hogyan épül fel egy több nyelven is üzemelő webáruház? Mire kell figyelni az oldal felépítésénél, amikor nemzetközi piacon is szeretnénk megjelenni?
Ezek azok a témák, amikről már sokat írtam (olvasd ide kattintva: Webshop cikkek), de amiről még mindig rengeteg információt tudok átadni.
Most egy korábbi munkám szeretném bemutatni, aminek kapcsán kiemelnék néhány fontos elemet, amit minden webshop tulajdonos alkalmazhat a sikeres értékesítés megvalósítása során.
Azonban ennél még jóval több okos megoldást is lehet alkalmazni, ha sikerül pontosan a te üzletedre, a te témádra, a te célközönségednek szólóan megalkotni a webáruházad.
Lássuk, itt milyen elemeket alkalmaztunk!
(időszakosan elérhető)
Prémium többnyelvű webshop
A honlap létrehozása során fontos volt, hogy ne csak a végfelhasználóknak jelenítsük meg a termékeket, hanem a lehetséges viszonteladók is láthassák a piacon új árucikkek termékskáláját. Ezért egy prémium webdesign mellett döntöttünk a marketinges csapattal és a tulajdonosokkal egyeztetve.
A főoldal nyitóképe, a dinamikusan változó slider megmutatja azt a minőséget, amit a termékek is biztosítanak. Az egyes termék-kategóriákat a divatos masonry-layouttal jelenítettük meg, ami a különböző termékfotó-méretek miatt is sokkal gördülékenyebb látványt nyújt, mint egy szokásos rácsnézet. A kategória oldalakon a termékek egy pici zoomolással hívják fel magukra a figyelmet. Látványos termék-bemutató videó került kihelyezésre, ami akár telefonon, tableten is szépen jelenik meg.
Nézd meg a videóban, pontosan hogy nézett ki mindez, de mindenképpen olvasd végig a cikket is, hiszen sok információ nem fért el a rögzített képernyőképen.
Több nyelv egy webshopban
Egy webshopban akkor érdemes több nyelven is árusítani, ha a vevők között nem csak egy nyelvi területről érkeznek a vásárlók.
Egy másik eset lehet az, amikor prémium design termékeket árulsz, és a vásárlóid között magyarországon élő külföldiek is akadnak.
Támogathatja az értékesítésed a többnyelvű webshop, ha azt veszed észre, hogy a termékeid sokszor kérik határmenti településekre szállítással – ilyenkor lehet, hogy valójában szomszédos országból érkezik a rendelés, de az átvétel Magyarország területén történik.
Az itt bemutatott webshopnál kezdetektől cél volt a svájci területek lefedése – ami egyből legalább két nyelvet megkíván -, valamint a magyar anyanyelvű területeken dolgozó kollégák segítése is. A videóban látható, hogy szerepel egy nyelvválasztó az oldalon, így a felhasználó maga dönti el, hogy milyen nyelven olvassa az oldalt.
Ami viszont nem látszik, az az, hogy – amennyiben a látogató nem tiltja le a sütiket – a földrajzi helymeghatározás alapján automatikusan az a nyelv kerül megjelenítésre, amilyen országból érkezik a látogató.
Fizetés fogadása több pénznemben a webáruházban
A többnyelvűség mellett a nemzetközi piacon fontos a több pénznemben történő fizetési lehetőség. A videóban látható webáruházban – szintén a földrajzi helyzettől adódóan – a látogató országától függően került megjelenítésre a pénznem is.
Lehet, hogy neked erre a prémium szolgáltatásra nincs szükséged az oldaladon, hiszen elég, ha forintban fogadod a fizetéseket. Azonban jó, ha tudod, hogy webáruházadban kérheted fejlesztésként az Euro, vagy bármilyen más pénznem bevezetését is.
Kosárérték növelő megoldások webshopban
Korábbi cikkemben már írtam arról (Webshop létrehozása könnyedén), hogy sok-sok olyan elem van, amivel egy egyszerű boltba térő vásárlót megfoghat egy profi eladó. Egy többnyelvű webshopban nincs lehetőségünk kézbe adni az árut, vagy beszélgetni annak felhasználási lehetőségeiről. Van azonban sok-sok megoldás, amivel támogathatod az eladást, sőt, akár arra is felhívhatod a vásárló figyelmét, hogy mivel egészítheti ki, bővítheti a vásárlását.
Ingyenes szállítás bizonyos érték felett
A szállítási díj mindig egy fájdalmas pont. Azonban ebből is adható kedvezmény!
Bizonyos összegű vásárlás felett már érdemes ingyenes szállítást kínálni.
Ebben a többnyelvű webshopban az oldal tetején egy sávban értesítettük arról a látogatót, hogy ha még egy megadott értékben vásárol, akkor már ingyenes szállítást kap. Ha pedig kosárba került a megfelelő értékeben áru, akkor az oldalon egy piros matrica küldött értesítést az ingyenes szállítás lehetőségéről.
Kapcsolódó termékek, kiegészítő elemek a pénztár oldalon
Borzasztó nagy lehetőség van abban, ha megfelelő kapcsolódó termékeket kínálsz fel akár a kosár vagy pénztár oldalakon!
Itt például egy alsó szekrényhez passzoló felső szekrény, vagy egy lábazati polc pontosan olyan, amitől egy egyszeri elem helyett egy komplett rendszerré bővült a megvásárolt eszköz.
Ha a te termékeidnél nincsenek egymással egységben árulható termékek, akkor is alkalmazhatod ezt a megoldást.
Nagyon egyszerű ötlet, ha ilyen esetben felajánlod, hogy plusz összeg ellenében díszcsomagolást is vásárolhasson a látogató, vagy vegyen egyedi szatyrot, kis összegű márkás / logózott termékeket kiegészítésként. Máris könnyedén megdobhatod a kosárértéket!
Egyedi feliratok és kiemelt termékek többnyelvű webshopban
Egyes termékeket érdemes kiemelni a webáruházban.
A videóban jól látható, hogy a “Bázis” darabok kaptak ilyen egyedi címkét, mert ezek azok, amik a teljes rendszer felépítéséhez mindenképpen szükségesek.
De ugyanígy szerepelhet címke egyes kiemelt termékeken, vagy az újabb árucikkeken. Az árakcióban szereplő árukat mindenképpen érdemes így megmutatni.
Kívánságlista webáruházban
A kívánságlistát mindenképpen teszteld a célközönségednél!
Vannak olyan célcsoportok, ahol ez nagyon jól működik. Ilyen lehet a babakelengyét összeállító kismamák, vagy az esküvőre készülő párok, vagy az új lakásba költözők csoportja.
Illetve bizonyos termékcsoportoknál is adódik ez a megoldás. A hagyományosan ajándékként is adott termékeknél is jól jöhet, ha a látogató összeállíthat és megoszthat egy kívánságlistát. (Például: könyvek, gourmet termékek, különleges kézműves áruk.)
Természetesen a kis összegű, vagy impulzus vásárlásként vett termékek esetében ez nem feltétlenül szükséges funkció, de egy próbát mindenképpen megér!
Megbízható webshop
A honlap megbízhatósága kulcsfontosságú egy olyan világban, ahol egyre gyakoribbak az online csalások. Erre mindenképpen fektess nagy hangsúlyt!
Alapvető, törvényi háttér legyen rendben
Erről nem írnék itt bővebben, de azt gondolom, hogy az már alap, hogy minden törvényi előírásnak feleljen meg minden webshop.
Ez nemcsak azért érdeked, hogy elkerüld az esetleges büntetéseket, hanem azért is, mert sok vásárló visszafordul, ha nem látja, hogy minden rendben van az adott webshopban.
Hivatalos igazolások
Ha van bármilyen hivatalos igazolás, minőségbiztosítás, oklevél a birtokodban, akkor mutasd meg büszkén! Ezen a honlapon a TÜV minőségbiztosítási megfelelőség került feltüntetésre, de természetesen minden terméknek és minden boltnak más és más lehet a háttere.
Garancia feltüntetése
A termékekre vonatkozó garancia nagyon fontos az online értékesítés során. Az ingadozó, gondolkodó vásárlót érdemes biztosítani arról, hogy nyugodtan vásárolhat nálad.
A szokásos, törvényben előírt garanciákat mindenképpen jelenítsd meg. Ezen felül ha egy-egy termékre extra garanciát ad a gyártó, az is olyan biztosíték, ami segíti az eladást.
Vélemények megmutatása
Ha a termékeknél van lehetőség a korábbi vásárlók véleményének megmutatására, akkor mindenképpen tedd ezt meg.
Ha magáról a vállalkozásodról vannak pozitív értékelések, akkor azokat is jelenítsd meg az oldaladon.
Ha még nincs ilyesmid, akkor érdemes letöltened és elolvasnod az erről szóló ebook-omat. (Kattints: Hogyan kérj véleményeket a honlapodra? Ebook 4 azonnal alkalmazható email sablonnal és extra ötletekkel)
Termék használatának bemutatása
Természetesen a termékleírásoknál fontos, hogy minél bővebb információkat adj át.
Azonban az is ösztönző lehet, ha látja a leendő vásárló, hogy mások hogyan használták a terméket. Ezen az oldalon egy külön részben mutattuk be előtte-utána fotókkal a termék használatával elérhető előnyöket.
Elérhetőség és kapcsolatok
Mint már említettem, ezeket a termékeket több országban, viszonteladók is értékesítik.
Ezért nagyon fontos volt az ő támogatásuk is, a termék átvételi módjának bemutatása. A célpiacra szűkítő legördülő megjelenítés, a pontos térkép és elérhetőségi információk nemcsak a kapcsolatfelvételt segítik.
Sokkal szívesebben vásárol bárki egy olyan oldalról, ami mögött jól láthatóan emberek, elérhető személyek találhatók.
Többnyelvű webshop készítése
Látod, mennyi mindenben segítheti az értékesítési folyamatod egy többnyelvű webáruház!
Pedig itt csak egy, személyre szabott üzlet folyamatait mutattam be.
Ennél sokkal több is lehetséges, ha átbeszéljük a te folyamataid, és rád szabjuk a webshopod.
Ha kérdésed van, keress meg bátran, egyeztessünk!
Ha te is szeretnéd, hogy hasonló webshopod legyen, és szívesen megbíznál ilyen feladattal, akkor keress nyugodtan a kreativ kukac talentummobile.hu e-mail címen, vagy akár itt az oldalon a Kapcsolat részen elküldött üzenettel.