Vélemények a honlapra?
Ma már mindenki a közösségi médiában pörög. Röpködnek a lájkok, szivecskék, mosolygós fejek. Vagy éppen a sírós arcok, lefele mutató ujjacskák. És az is előfordul, hogy csillagokat oszt ki boldog-boldogtalan ahova csak tud. Így avatja tábornokká (vagy fokozza le örökre…) az egyszeri szolgáltatót az internet aktív tömege.
De mi a helyzet a honlapoddal?
Vajon ott látszódik a munkádról a visszajelzés? Mit látnak belőled azok, akik az oldaladra vetődnek?
És egyáltalán, miért jó ez neked?
Lássuk, miben támogatja a honlapod, ha megjeleníted a vásárlóid véleményét!
1. Segít meghozni a döntést
A bizonytalan látogatót jobban meggyőzi egy-egy pontosan megfogalmazott észrevétel, mint bármi más.
Azok a látogatók, akik nap mint nap a közösségi média gyors visszajelzését tapasztalják, hozzászoktak ahhoz, hogy a többség meggyőző erejére támaszkodjanak. Nekik borzasztóan fontos, hogy lássák: másoknak mi a véleménye egy-egy szolgáltatásról, termékről.
A jól megfogalmazott értékelés rávilágít olyan tulajdonságokra, amiket esetleg te nem is emeltél volna ki egy-egy szolgáltatás vagy termék kapcsán. Ez talán a legfontosabb indok, amiért a vélemények a honlapra kerülnek.
2. Növeli a hitelességet, ha a vélemények a honlapra kerülnek
Jeleníts meg személyesen megírt véleményeket, valódi emberektől. Talán ennek lesz a legnagyobb értéke hamarosan, amikor már a szövegek és képek se valódiak, hanem robotok által generáltak.
Ha a honlapodnak van valós és elégedett ügyfélköre, az mindenképpen azt mutatja, hogy megbízhatnak a vásárlók benned, mint szolgáltatóban.
3. Javíthatja a kereső-optimalizálást
Talán nem is gondoltál arra, hogy a honlapod SEO-jára is kihatással lehet az, ha megjelennek a vélemények a weboldaladon.
Ez persze főként akkor igaz, ha dinamikusan jeleníted meg ezeket.
Azaz nem elég egyszer feltenni öt értékelést, hanem érdemes minél gyakrabban frissíteni ezeket. Ma már vannak olyan technikai megoldások, amikkel akár a közösségi médiában kapott csillagaidat is megmutathatod, állandóan frissítve ezzel a tartalmat a honlapodon.
Nem bonyolult egy olyan értékelő rendszert se bevezetni, ami közvetlenül a te weboldaladon teszi lehetővé az értékelések megadását. Így automatikusan kerülnek ki a vélemények a honlapra.
De ha személyes szolgáltatást nyújtasz, akkor is érdemes arra figyelmet fordítani, hogy mindig kérj visszajelzést, és a legfrissebbeket is helyezd el a honlapodon!
4. Növeli a konverziós arányt, amikor a vélemények a honlapra kerülnek
Azaz a vélemények megjelenése segít az eladásokat növelni!
Régen is megbeszélték az emberek, hogy melyik ruha a csinosabb, melyik árusnál finomabb az alma a piacon, vagy hogy melyik ügyintézőhöz érdemes menni a postán, hogy gyorsabban juss előre.
Ma sincs ez másként: a mások véleménye nagyon sokat nyom a latban. A pozitív vélemények ösztönözhetik a látogatókat arra, hogy a terméked vagy a szolgáltatásod megvásárolják.
5. Segít a fejlesztésben
Sokszor egy-egy őszinte vélemény mutat rá arra, hogy miben segít igazán a munkád.
Ha asztalokat árulnál, és azt gondolod, hogy az asztalnak az a funkciója, hogy négyen le tudnak ülni mellé, és ezt emeled ki a honlapodon, az rendben van. De mi történik akkor, ha a vélemények között egyre inkább az jelenik meg, hogy ez az asztal nem csak praktikus, de szép? Hogy nagyon jól mutat az étkezőben? Hogy megdicsérte a szomszédasszony a vásárló jó ízlését?
Nos, ez esetben az asztalod már nem csak egy egyszerű asztalka, hanem designer bútordarab.
Persze, ez csak egy példa, de remélem, segít abban, hogy rájöjj: a szolgáltatásod, terméked értékelései megmutathatják olyan tulajdonságait is annak, amire te magadtól nem is gondoltál volna.
Ez persze segít a többi vásárlónak, leendő ügyfélnek is a döntésben, de neked is hasznos lesz abban, ha a kommunikációd vagy magát a szolgáltatásod, terméked szeretnéd fejleszteni.
+1 Közösséget épít
Prémium termékeknél, vagy szolgáltatásoknál lehet különösen előnyös, ha meg tudod mutatni azokat a személyeket, akik az értékelések mögött állnak. Ha azt látod, hogy valamelyik ismerősöd is ajánlja az adott szolgáltatást, akkor biztos, hogy könnyebben vásárolod meg te is. De van, hogy az a húzóerő, hogy szeretnél te is abba a körbe tartozni, akik már használják az adott szolgáltatást, terméket.
Ha az értékeléseket dinamikusan jeleníted meg a weboldalon, azaz interaktívan kerülnek ki a vélemények a honlapra, akkor egymásnak segíteni, egymást támogatni is tudják hozzászólásokkal a különböző felhasználók. Ez is egyfajta közösség, ami összetartó erő lehet.
Nos, vannak már vélemények a honlapodon?
Persze lehet, hogy az itt leírt tippekkel teljesen tisztában vagy, és már nagyon szeretnéd, hogy a te weboldaladon is legyen kint értékelés.
De azért ezeket megszerezni nem olyan egyszerű…
Ha nem tudod, mit jeleníts meg a honlapodon a “Vélemények” részen, vagy ha fogalmad sincs, hogyan lehet hatékonyan megismerni az ügyfeleid rólad alkotott gondolatát, akkor ne ess kétségbe!
Lehet, hogy “cikisnek” érzed ezt az egész ajánláskérést, vagy nem tudod, hogyan lehet ügyesen megfogalmazni egy ilyen kérést.
A jó hír az, hogy egy ebookban összegyűjtöttem mindazt a tudnivalót, amivel könnyedén szerezhetsz ajánlásokat az ügyfeleidtől.
Megismered az értékelések kérésének 6 különböző módját, ezek előnyeit és hátrányait, valamint kapsz 4 gyors sablont, amit azonnal bevethetsz.
Csak másold ki, illeszd be, küldd el emailben, és jönni is fognak a klassz értékelések!
Az ebookból azt is megtudod, mi az a lehetőség, amivel a legtöbb tanácsadó nem él, és amit ha bevezetsz, ki fogsz tűnni a tömegből!
Töltsd le itt: https://hekkweb.hu/hogyan-kerj-velemenyeket-a-honlapodra-ebook-4-letoltheto-email-sablonnal/
Vagy kattints az alábbi képre!