Több helyszínen is elérhetők a termékeid? Fontos, hogy akár egy térképen is megtalálják az ügyfélszolgáltot, vagy a helyszíneket? Vajon milyen esetekben lehet hasznos egy térképes kereső? És hogyan hangold össze a vállalkozásod egyes elemeit? Egy franchise hálózat számára készített honlap kapcsán mutatom meg mindezt.
Legyen végre használható!
A Rétescake franchise hálózatnak már volt honlapja, azonban néhány dologban nem jutottak dűlőre vele. A régi honlapon nehézkesen tudták szerkeszteni a tartalmat, pedig előfordult, hogy változtak az információk. Szerették volna, ha dinamikusan és mobil barát módon tudnak megjeleníteni olyan elemeket is, mint a termékek pontos tápanyagtartalma, vagy egy-egy jelentkezési űrlap.
De a legfontosabb kérésük az volt, hogy az egységeket, a rétesboltokat egy térképes keresővel is meg tudjuk jeleníteni, valamint hogy minden franchise-egység kapjon egy kis mini-oldalt.
Mi marad? Mi megy?
Egy teljes, felépített franchise hálózatról volt szó, ahol tehát már jól bejáratott és sok helyen alkalmazott arculati elemek léteztek. És itt most nem csak a logóról beszélek. Adott betűtípusok, színek és képi megjelenítés volt a cél. Az egységek színvilága, a nyomtatott anyagok, a közösségi médiában megosztott képek és hirdetési anyagok – minden egymáshoz illeszkedik, minden kiegészíti egymást. Ilyen esetben a honlapnak is igazodnia kell a megadott elemekhez. Hiszen a cél az, hogy a weboldal támogassa a vállalkozást, kiegészítse a teljes marketing-eszköztárat.
Mégis belefért egy kis frissítés megjelenésben, hiszen a dinamikus elemek csak jobban kiemelik a lényeges tartalmat. Így gondoltuk át lépésről lépésre a főoldal és az egyes aloldalak szerkezetét.
Térképes kereső – miért nehéz?
Pár éve könnyedén be lehetett illeszteni bármely WordPress oldalba egy Google Térképet. De mostanában talán te is találkoztál azzal a jelenséggel, hogy ezek nem jelennek meg, helyettük egy szürke négyzet fogadja a látogatót. Nos, ennek az oka egyszerű: már másként kell összekötni az oldalt a Google Maps-el, és ha elér egy bizonyos letöltés-számot havonta az adott oldal, akkor már nem jelenik meg díjmentesen a térkép.
Ezen kívül az egyes térképeken a több bolt megjelenítése külön módszert igényel, nem megoldható a WordPressen belül.
Az elkészült megoldással végül sikerült elérni azt, hogy a Google Térképektől független módon mutathassuk meg egy térképen az összes egységet. A szokásos hely-jelölő helyett egyedi ikon került ki a térképre. Nemcsak a térképet nagyítva-kicsinyítve lehet keresni, de egy legördülő menüből az egyes boltok külön elő is hívhatók. A logóra kattintva pedig a legfontosabb információk (nyitvatartás, fotó) máris láthatók. Ugyaninnen elérhető az útvonal-tervező, ami már a Google Térképek alkalmazást nyitja meg – akár telefonon azonnal el is navigál az adott bolthoz az app.
Némi extra a térképes keresőn túl
Ráadáskén mindegyik franchise egység kapott egy saját mini-oldalt. Itt megint fontos volt az egységes kialakítás, hogy az üzletek megjelenítése esztétikus legyen. Emellett itt lehetőség adódik egy pici egyéni információ, egyedi leírás megjelenítésére. Az egyes boltok mini-oldala is megosztható, továbbítható a közösségi médiába. Természetesen itt, a mini-oldalakon is helyet kapott az útvonal-tervező.
Ez egy olyan extra, amivel igazán támogatja a márka a hozzá tartozó vállalkozásokat.
Ha pedig egyik-másik mobil egység helyszínt vált, akkor a WordPress rugalmasságából adódóan könnyen átszerkeszthető minden – és a térképen is hibátlanul jelenik meg az új helyszínre került rétesbolt.
Videón a térképes kereső
Nézd meg a videón is, hogyan jelenik meg mindez, de olvasd végig a cikket, hiszen még több tippet és ötletet kaphatsz.
Különleges megoldások a WordPress oldalon
Ezen az oldalon több extra megoldást is alkalmaztam.
Ilyen a menüsor, ahol a kerek logó középre került, finoman kiemelkedve a sorból. A többi menü elem is érdekes megjelenítést kap, amikor az egér mutatót fölé húzzuk, vagy rákattintunk.
A Széchényi 2020 logó kötelező elem, mégis igyekeztünk úgy elhelyezni, hogy ne zavarja a tartalmat.
A termékeket közvetlen webshopban is lehet rendelni, ezért mind a fő lapozón, mind egy kisebb slider részen megjelenítettük azokat, méghozzá úgy, hogy azonnal kattintható, és rendelhető legyen mind.
Fontos kérés volt még, hogy az egyes termékek pontos összetevői is kerüljenek ki a honlapra. Itt a megjelenésnek egyeznie kellett egy nyomtatott anyaggal. Az is előfordul, hogy új termékekkel bővül a kínálat, ilyenkor jó, ha dinamikusan szerkeszthető marad ez a kötelező elem. Erre nagyszerű lehetőséget ad a WordPress, hiszen könnyen szerkeszthető, és a modern blokkszerkesztő segítségével már előre készített mintákat hívhatunk be az oldalakra, amiket aztán csak átírni, módosítani kell.
Térképes kereső – kinek lehet jó még?
Ha most azt gondolod, hogy neked sose lesz saját franchise hálózatod, és így nem lesz szükséged ehhez hasonló megoldásra, akkor nagyot tévedsz. (Egyrészt: miért ne lehetne egy napon saját hálózatod? Bármi lehetséges…)
Egy térképes kereső még nagyon sok helyzetben segítheti a vállalkozásokat.
Átvevőhelyek megjelenítése
Sokszor van, hogy egy-egy webshop termékeit nem csak csomagküldő szolgálaton keresztül juttatja el a vásárlóihoz. Van, hogy – más boltokkal egyeztetve – átvevő-pontokra is történik szállítás. Ha már több, mint három ilyen partnered van, akkor jól jöhet egy térképes kereső, ahol a vásárló ki tudja választani a hozzá közel eső partnereket, látja azok nyitvatartási idejét.
Partnerek megjelenítése
Nagyon hasonló az előző esethez, de mégis más az, amikor partnerekkel működik együtt az adott bolt. Azaz a termékek kaphatók más üzletekben is, ott is szerepelnek az állandó kínálatban. Ilyenkor is könnyebb a vásárlódnak kiválasztani, hogy melyik helyszínre menjen, ha térképen is tud keresni.
Üzletkötők támogatása
Amikor nem közvetlen boltban árusítasz, de a szolgáltatásod, terméked egy-egy üzletkötő értékesíti, akkor segítség lehet számára, hogy megjeleníted térképen is az elérhetőségét. Így látszik, hogy mely városokban kap közvetlen segítséget a leendő ügyfél, kihez és hova fordulhat a kérdéseivel.
Célpontok, utazások megjelenítése
Természetesen a térképes kereső segítségedre lehet akkor is, ha blogodon szeretnéd megmutatni, hogy merre jártál, vagy hogy hova tervezel utazást. Ezekről egy-egy információ-morzsát is átadhatsz egyben.
Irodák, bérelhető egységek
Ha több irodát, kiadható helyiséget, kisebb szállást, esetleg co-working helyet üzemeltetsz, akkor is a segítségedre lesz egy térképes kereső.
Nekem most ennyi jutott eszembe – de talán neked még több ötleted támadt. Kérlek, írd meg hozzászólásban, hogy mire használnál te egy térképes keresőt! Vagy ha akadt olyan oldal, ahol örültél volna egy ilyennek, de nem találtál, arról is beszámolhatsz.
Neked mire van most szükséged?
Láthatod, hogy sok-sok esetben segíthet egy személyre szabott térképes kereső a WordPress oldaladon.
Pedig itt csak egy, személyre szabott üzlet folyamatait mutattam be.
Ennél sokkal több is lehetséges, ha átbeszéljük a te folyamataid, és rád szabjuk az oldalad.
Ha kérdésed van, keress meg bátran, egyeztessünk!
Ha te is szeretnéd, hogy hasonló megoldás legyen a te oldaladon is, és szívesen megbíznál ilyen feladattal, akkor keress nyugodtan a kreativ kukac talentummobile.hu e-mail címen, vagy akár itt az oldalon a Kapcsolat részen elküldött üzenettel.