Te szoktál a vevőidnek karácsony előtt akciót hirdetni? Vagy Black Friday idején?
Ugye tudod, hogy szinte az utolsó pillanatban vagy egy idei kampány elindításához?
Most mutatok néhány tippet arról, hogy hogyan készíts el egy pofás akciós posztot vagy hirdetést. Igen, nem csak Black Friday alkalmából használhatod majd ezeket.
Figyelj, kövesd a kérdéseket, ha kérdésed van, tedd fel hozzászólásban!
1. Mivel készíted?
Mivel készíts egy akciós (például Black Friday témájú) posztot?
Először döntsd el, milyen eszközöket használsz. Ha van már bevált bejegyzés-készítőd, akkor kérlek, oszd meg velem itt, a bejegyzés alján hozzászólásban, hogy mi az.
Most adok én is néhány tippet!
- Canva – A legismertebb segítség a kisvállalkozások számára. Előnye, hogy sok-sok formátumban készíthetsz gyorsan látványos posztot – vagy akár offline szórólapot
- Pexels – Képeket szeretnél a poszthoz? Nézz szét a Pexels honlapján!
- MailerLite – A népszerű hírlevélküldő szolgáltató sok-sok sablont kínál. Köztük találsz Black Friday, vagy karácsony témájú e-mail mintákat is. (Sok bejegyzést és útmutatót találsz a használatáról ide kattintva: MailerLite )
- Adobe Express – Hasonló a felépítése, mint a Canvának, rendkívül gyorsan tudsz vele posztokat, videókat készíteni. Egyes részei applikációban ingyenesek, másokért fizetni kell.
Neked melyik a kedvenc eszközöd? Írd meg itt, a blogbejegyzés alján hozzászólásban, ha esetleg kihagytam valamit!
Olvass tovább, az ajánlat után a cikk folytatódik!
AKCIÓS ÁRON
Hogyan készítettem sales oldalt a mesterséges ingelligencia segítségével? – ebook
2. Mi lesz az ajánlat?
Egy akciós (például Black Friday) hirdetésnél kulcsfontosságú, hogy eldöntsd, mi lesz az ajánlatod. Lehet egészen egyedi az akciód, de adok most én is néhány tippet.
- Napi ajánlat – A jó akció időhöz kötött, és ez különösen igaz a Fekete Péntek akcióknál. Tehát a legegyszerűbb, ha azt hirdeted meg, hogy az adott napon (és csak akkor!) érvényes az árengedmény. Ez a klasszikus Black Friday akció.
- Csomagajánlat – Nem csak az árból engedhetsz! Összeállíthatsz egy speciális csomagot, amit csak ebben az időszakban lehet megvenni. (És persze legyen kedvezőbb ára az együttes csomagnak, mint külön-külön a termékeknek.)
- Minden olcsóbb – Tudod, ez az, amikor kiírják, hogy egy napig mindenből egységesen 30% kedvezmény jár. Igen, az egész boltban, nem csak egy-egy termékre, vagy termékcsoportra, mint a napi ajánlat esetében.
- Ingyenes szállítás – A terméked árához képest magas a szállítási díj? Lehet vonzó akció, ha ingyenes szállítást kínálsz a kampány idején. Szerintem Magyarországon különösen népszerű.
Melyiket próbálnád ki egy akciós poszt elkészítésekor?
Esetleg már van tapasztalatod valamelyik akicó típussal? Írd meg a tapasztalatod, kérlek!
3. Maxold ki!
Bónusz tipp az ajánlathoz, hogy kimaxolhasd!
(Szereted ezt a szót? Hogy „kimaxolni”? Ha tudsz jobbat, kérlek, írd meg!)
Persze ez a téma nem kötődik szorosan az akciós poszt készítéséhez, mégis fontos eleme az egész folyamatnak.
Ha akciót hirdetsz, próbáld egyből „megfogni” a vásárlót. Ha ügyes vagy, karácsony előtt még egyszer vásárol az a vevő, aki a Fekete Pénteken már járt nálad.
Hogyan teheted ezt meg?
- Elköteleződés növelése
Ajánlj fel törzsvásárlói programot! Iratkoztasd fel hírlevélre! - Újra vásárlás
Küldj a termékkel együtt kupont is! (Lehetőleg még karácsony előtt beválthatót.) Vagy ajánlj fel kedvezményt egyéb termékedre! - Hirdess újra
Online marketingben használhatod a remarketing erejét! (Követőkód segítségével emlékezteted a vásárlót, hogy ismét téged válasszon – akár külön ajánlattal.) - Upsell, downsell
Ne feledd, hogy a megrendelés utáni köszönőoldalon is elhelyezhetsz még termékeket, vagy felajánlhatsz kedvezményes vásárlást. Ha ennek a beállításában segítség kell, keress meg, átbeszéljük a lehetőségeidet.
Kedvet kaptál hozzá? Van olyan, amit már régóta szerettél volna kipróbálni? Írd meg a blogbejegyzés alján, a hozzászólásoknál, hogy mi az!
4. Mi lesz a felhívás szövege?
Láss neki most! Ez az előző mondat egy felhívás.
A hirdetésedben, hírleveledben, de akár a weboldaladon vagy a webshopodban biztos szerepel egy-egy ilyen.
Ezek nagyon fontosak, ha jól választod meg, sokkal több vásárlót ereményezhet.
Van kedved játszani? Írj néhány felhívást (angolul: CTA – Call To Action) hozzászólásba!
Kezdem én néhány hagyományossal:
„Vásárolj most!”;
„50% engedmény mindenből!”
De írhatsz rendhagyóakat is, például:
„Ez kell nekem!” ;
„Spórolok!”
Folytasd, kérlek! Ha nincs kedved leírni itt, akkor legalább magadnak, egy papírra gyűjts ilyeneket össze.
5. Hol fogsz hirdetni?
Az utolsó tipp: döntsd el, hol fogsz hirdetni!
Mert persze más-más mérete lesz a képnek, bannernek, szórólapnak.
És más látvány, más szöveg szükséges ezekhez a felületekhez.
Néhány lehetséges „hely”: Instagram, Facebook, Pinterest, TikTok, Email, saját oldal, Google kereső… és persze az offline megjelenés: szórólap, plakát, hirdetés.
Te melyiket választod? Esetleg mindet?
6. Hova visz?
Megvan már szépen a hirdetés, jól néz ki, izgalmas a szöveg, van rajta CTA, itt az alkalom, hogy nyomasd!
Mégse jönnek az eredmények?
Mielőtt még elindítanád a hirdetést, vagy akár csak a posztolást, szórólapozást az ajánlatodról, nézd végig azt a helyet is, ahová irányítod! Legyen az akár egy kolléga, aki felveszi a telefont a boltban, vagy a webshopod, vagy honlapodon egy űrlap – ha megakad a folyamat, akkor a világ legjobb akciója se hozza az eredményeket!
Segíthetek neked átnézni a honlapod, vagy extra, eladást segítő funkciókat bevezetni akár a webshopodba!
Mindenképpen ellenőrizd ezeket, mielőtt élesíted az akciós posztot!
Akciós poszt készítése – lépések még egyszer
Lássuk még egyszer, mit vegyél figyelembe, ha akciós posztot írsz. (Akár ki is pipálhatod ezeket, ha megvagy velük.):
Remélem, hasznos volt a számodra ez a 6 tipp az akciós poszt írásról, és segít végiggondolni, hogyan állíts össze egy kampány posztot!
Ha elakadsz, kérdezz bátran!
Ha az akciós poszt kiszolgálását segítő weboldal rendbe tételére van szükséged, keress nyugodtan!
De kérlek, figyelj oda, láss neki a tervezésnek még ma! November végén, decemberben már késő lesz. Jó munkát!