• Post category:Blog
  • Reading time:9 mins read
You are currently viewing 5 + 1 lépés KATA -s webshoposoknak

Hogyan ne veszítsd el a KATÁ-t?

KATÁ-s maradtál? Ha szeretnéd, hogy a webshopodban a továbbiakban csak magánszemélyeket szolgálj ki, akkor van megoldás! Gyorsan, egyszerűen, könnyedén megoldható egy-egy weboldal esetében a megrendelők szűrése.

Először is elnézést kell kérjek, mert ez a cikk már jóval korábban kellett volna, hogy megszülessen. A nyári változások jócskán felkavarták a kisválllalkozók egy rétegének az életét, és amit akkor megtehettem, az annyi volt, hogy sok-sok vállalkozói csoportban, illetve egy-egy közösségi média posztban, hozzászólásban próbáltam segíteni. Közben az én ügyfeleimnél is zajlott az élet… De ami késik, nem múlik, megszületett az összefogaló blogbejegyzés is.

Lássuk, mi az az 5 lépés, amit ha megteszel, nem veszíted el a KATÁ-t.

1. Kommunikálj!

Lehet, hogy ezt 0. pontnak kellett volna írnom, annyira fontos elem. Az elsődleges, hogy tájékoztasd a vevőidet, mondd el, hogy miért van szükség változásokra. Mondd el, hogy továbbra is itt vagy, segítesz nekik, kiszolgálod őket. Mert hidd el, számukra fontos, amit te adsz, ezért ők is aggódnak, hogy a folyamatosan változó környezetben mire számíthatnak.

Legyél számukra te a biztos pont! Mondd el, hogy miért van szükség némi változtatásra, és erősítsd meg őket abban, hogy a te terméked vagy szolgáltatásod segíteni fog nekik a jövőben is.

2. Nézd át a jogi ügyeket

Tudom, tudom, a könyvelővel töltötted az augusztusod jó részét. Lehet, hogy most még az ügyvédeddel is kell egy megbeszélést egyeztetni. Részemről: nem vagyok jogász vagy ügyvéd, így erről nem tudok neked itt és most tanácsot adni. De egy kérdést, vagy egy órás konzultációt megér, ha átnézed egy szakértővel az ÁSzF-et az oldaladon. Vajon kell-e bele kiegészítést írni? Vagy elég, ha egyéb módon jeleníted meg az oldalon a vevőköröd? Mindenképpen nézd át a mostani dokumentumaid te magad, a JPÉ (=józan paraszti ész) segítségével. Ha valami már neked feltűnik, vagy hiányos, akkor biztos, hogy kell egy-egy kisebb kiegészítés.

Ha valamiben bizonytalan vagy, inkább kérdezz! Egy rövid munkával megelőzhetsz sok-sok bajt.

3. Adószám mező levétele a pénztár oldalon

Itt bizony már konkrét, technikai megvalósításról van szó! Ha a pénztár oldalon a számlázási adatoknál nem szerepel adószám, az már egy fontos jelzés a cégek számára. Ennek a megvalósítására vannak gyorsabb és kevésbé gyors megoldások – attól függően, hogy te milyen webshop rendszert használsz már.

WEBSHOP KÉSZÍTÉS
Nézd meg a különleges ajánlatom!
(időszakosan elérhető)

Itt kiemelem, hogy a WordPress közössége roppant gyorsan lépett: a leggyakrabban használt kiegészítők (pluginek) máris rendelkeznek olyan funkciókkal, aminek segítségével egy-egy gyors beállítással módosíthatsz a bekérendő adatokon. Igen, ezért is ajánlom, hogy a saját webshopod ne egyedi rendszerben készíttesd el: meglepően gyorsan tud reagálni egy-egy változásra egy egész közösség.

Érdekesség: az elmúlt években pontosan ezzel az iránnyal ellentétes volt a törekvés. Az adószám mezőt ugyanis a Woocommerce alap esetben nem kéri be a vásárlótól, viszont a magyar számlázási szabályozások céges vásárlók esetén kötelezővé teszik ennek bekérését. Ezért az eddigi években az adószám mező elhelyezése volt a kihívás, amit sok-sok pluginnal – vagy az általam épített webshopok esetében az egyedi pénztár-mezőkkel – oldottunk meg. Most ez az irány tehát megváltozott, a cél az, hogy mindenki szabadon dönthessen: szeretné-e ezeket az információkat megjeleníteni az online boltjában. 

Ami fontos: nézz rá a Kosár és Pénztár oldalaidra, és ellenőrizd, hogy milyen adatokat kérsz be! Ha van köztük felesleges, akkor most módosítsd!

4. Számlázási adatok bekérésekor hangsúlyozd, hogy csak magánszemélyeket szolgálsz ki

Maradunk tehát a Kosár és Pénztár oldalaknál, ha már ott járunk. Ezek szépen testreszabhatók megfelelő megoldásokkal. Most érdemes egy-egy plusz szöveges sort beszúrni a számlázási adatok felett. Itt alkalmad nyílik megfogalmazni, hogy adóügyi okokból jelenleg csak magánszemélyeket áll módodban kiszolgálni. Érdemes a felhívást picit kiemelni – akár nagyobb betűkkel, vagy színes háttérrel – ami kényelmesen és szépen illeszkedik az oldaladhoz. 

Igen, igen, igazad van. Ez a mozzanat lényegében az 1. pont része. Azaz itt is kommunikációs elemet használsz. 

5. Extra bepipálható mező fizetéskor

Ha pedig teljesen biztosra akarsz menni, akkor még a vásárlás véglegesítése előtt is kitehetsz egy plusz kockát, amiben még egyszer megerősíti a vásárló, hogy megértette, hogy csak magánszemélyt szolgálsz ki. Ez a mozzanat el is hagyható, ha az ÁSzF-be beleírtad a feltételeket, hiszen ilyenkor azt is elfogadja a vásárló. Ha mégis szeretnéd, hogy megjelenjen egy ilyen plusz mező, akkor viszont arra is van mód. Tudod, ahhoz hasonlóan, mint amikor a GDPR-hoz kapcsolódóan kötelező lett plusz egy sort elfogadtatni. Ezt a megoldást akkor javaslom, ha azt tapasztalod, hogy minden elővigyázatosság ellenére mégis becsúszik több céges megrendelés.

+1 Ne aggódj!

És végül a legfontosabb: ha mégis becsúszik egy-egy megrendelés céges címmel, akkor se ess pánikba! Egyeztess higgadtan a vevővel, biztos van módja annak, hogy módosítsátok a megrendelő személyét, és kiszolgálhasd őt. Mielőtt még felvetődne benned: nem, jogi szempontból nem viselkedsz diszkriminatívan. Gondolj bele, akkor a sok-sok nagyker már rég lehúzhatná a rolót, hiszen ők pont fordítva üzemelnek: “csak közületeket” szolgálnak ki. 

Ha valamivel elakadsz, nem sikerül a fentiek megjelenítése a webshopodban, akkor keress bátran, átnézzük a lehetőségeidet.

És ha van bármi véleményed, vagy csak mesélnél a helyzetedről most, hogy talpon maradtál és a növekedés mellett tetted le a voksod, szólj hozzá a cikkhez bátran!

WEBSHOP KÉSZÍTÉS
Nézd meg a különleges ajánlatom!
(időszakosan elérhető)

(A cikk elején használt fotó eredetijének forrása: Wikimedia )

Vélemény, hozzászólás?